Vietnam & Cambodja 2016 - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Arie Knoop - WaarBenJij.nu Vietnam & Cambodja 2016 - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Arie Knoop - WaarBenJij.nu

Vietnam & Cambodja 2016

Door: arie

Blijf op de hoogte en volg Arie

06 December 2015 | Nederland, Schiedam

Zondag 6 december:

Afgelopen week zijn Cecil en ik het eens geworden waar we volgend jaar met de vakantie naar toe gaan.

Onze keus is gevallen op Vietnam & Cambodja. We zouden deze reis bij Fox reizen doen. De groepsrondreis Vietnam & Cambodja. Maar tussen het bekijken en het boeken was deze reis opeens € 200,- duurder geworden, jubileum voordeel?

Nu gaan we een soortgelijke reis doen maar nu met Kras reizen. Rondreis Vietnam & Cambodja. De reis duurt 20 dagen.Deze reis past goed in ons reisdoel. We gaan van 8 april tot en met 28 april.

We kunnen bij Kras gelijk de visums regelen voor Vietnam. De visums voor Cambodja regelen we zelf daar aan de grens.

Zou van de week al geboekt hebben, maar Cecil haar paspoort was verlopen. Dinsdag 15 december is haar paspoort klaar en gaan we de reis definitief maken.

Het reisprogramma ziet er als volgt uit:

Dag 1: Vliegreis Amsterdam – Hanoi.
Dag 2: Aankomst Hanoi.
Dag 3: Stadsbezoek Hanoi.
Dag 4: Hanoi.
Dag 5: Hanoi – Halong Bay (ca. 180 km). Boottocht Halong Bay.
Dag 6: Vliegreis naar Danang – Hoi An.
Dag 7: Bezoek aan Hoi An.
Dag 8: Vrije dag in Hoi An.
Dag 9: Hoi An – Marmeren Bergen – Hué (ca. 140 km). Bezoek Minh Mang tombe en boottocht Hué.
Dag 10: Stadsbezoek Hué.
Dag 11: Vliegreis Hué – Ho Chi Minh City.
Dag 12: Boot- en fietstocht Mekong Delta.
Dag 13: Ho Chi Minh City – Cu Chi tunnels – Phnom Penh (ca. 290 km).
Dag 14: Stadsbezoek Phnom Penh en bezoek Choeung Ek Killing Fields.
Dag 15: Bezoek Oudong en boottocht Kampong Chhnang. Phnom Penh – Battambang (ca. 300 km).
Dag 16: Stadsbezoek Battambang.
Dag 17: Battambang – Siem Reap. (ca. 170 km). Bezoek Angkor Thom.
Dag 18: Bezoek Angkor Wat en Ta Phrom.
Dag 19: Vliegreis Siem Reap – Amsterdam.
Dag 20: Aankomst Amsterdam.

Van de week al een paar leuke vakantie films gezien van reizen naar Vietnam & Cambodja op YouTube. We hebben er zin in.